Dziesięć niesamowitych faktów na temat siemienia lnianego
Dziesięć niesamowitych faktów na temat siemienia lnianego

Dziesięć niesamowitych faktów na temat siemienia lnianego

  1. Nasiona lnu są bogate w błonnik

Nasiona lnu zawierają około 27% błonnika, co czyni je jednym z najlepszych roślinnych źródeł błonnika. Błonnik jest ważny w diecie, ponieważ jest doskonały dla dobrych bakterii znajdujących się w ludzkich jelitach, a tym samym wspomaga trawienie.

Błonnik pomaga również w utracie wagi i pomaga regulować poziom cukru we krwi.

  1. Len jest źródłem lignanów

Siemię lniane zawiera około 75-800 razy więcej lignanów niż ziarna zbóż, rośliny strączkowe, owoce i warzywa. Lignany mają budowę chemiczną podobną do sterydów i wykazano, że zmniejszają ryzyko chorób serca, objawów menopauzy i osteoporozy. Badanie obserwacyjne sprzed kilku lat wykazało, że lignany zawarte w siemieniu lnianym odgrywają rolę w zmniejszaniu ryzyka raka piersi.

  1. Świetny zamiennik jajka

Len jest nieocenionym narzędziem dla wegańskiego kucharza, ponieważ stanowi doskonały substytut jajka. Wystarczy wymieszać jedną łyżkę zmielonego siemienia lnianego z trzema łyżkami wody. Pozostawiamy na kwadrans, żeby zgęstniało, a potem można go używać do ciast i zapiekanek zamiast jednego jajka!

  1. Nasiona lnu to bogactwo białka

W każdej 100 gramowej porcji siemienia lnianego znajduje się około 18 gramów białka, czyli nawet więcej niż zawartość białka w nasionach chia.

Mielony len jest zatem doskonałym dodatkiem do koktajli proteinowych, a nawet może dodać dodatkową zawartość białka do ciasta lub mieszanki naleśnikowej.

  1. Wsparcie glikemii                                                                                                                                        Istnieją dowody na to, że len obniża poziom cukru we krwi po posiłku, a wysoka zawartość rozpuszczalnego błonnika zwiększa poziom insuliny i poprawia wrażliwość organizmu na insulinę. Z tego powodu jest uważany za pokarm o niskim indeksie glikemicznym, co oznacza, że nie powoduje wzrostu poziomu cukru we krwi, co czyni go mądrym wyborem dla diabetyków i osób stosujących dietę o niskim IG.                                                                 
  2. Wsparcie odchudzania

Jeśli jesz siemię lniane, wysoka zawartość białka stłumi Twój apetyt i powinna zapobiec przejadaniu się. Mają także niską zawartość skrobi i cukrów, co oznacza, że pomagają regulować stały poziom cukru we krwi, zapobiegając uczuciu „załamania poziomu cukru” i towarzyszącemu temu spadkowi poziomu energii.

  1. Wszechstronność lnu

Siemię lniane można rozdrobnić prosto z opakowania, upiec lub z łatwością przerobić na krakersy, po prostu mieszając z wodą i umieszczając w suszarce. Można go stosować zarówno do dań słodkich, jak i pikantnych. Idealnie nadaje się do chleba, ciast, ciastek, batonów przekąskowych i mieszanek szlakowych.

  1. Cud oleju lnianego

Olej lniany jest pełen korzystnych kwasów tłuszczowych Omega-3. Zapewnia doskonałe wzmocnienie układu odpornościowego organizmu i pomaga zwalczać choroby układu krążenia, miażdżycę, cukrzycę, raka, zapalenie stawów, osteoporozę oraz zaburzenia autoimmunologiczne i neurologiczne. A jakby tego było mało, fantastycznie nakłada się go także na włosy i skórę!

  1. Zdrowa Omega

Olej znajdujący się w nasionach lnu jest najbogatszym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych Omega-3. Te wielonienasycone tłuszcze fantastycznie obniżają poziom cholesterolu i wspomagają zdrowe serce.

  1. Pod względem odżywczym len jest niemal doskonały

Siemię lniane to najdoskonalszy pokarm, jaki możesz dostarczyć swojemu organizmowi. Ich fantastyczna mieszanka błonnika, białka, witamin, minerałów i korzystnych tłuszczów oznacza, że niewiele rzeczy bardziej poprawi ogólny stan zdrowia. I w przeciwieństwie do wielu innych, doskonałych, zdrowych produktów spożywczych, są one również niezwykle smaczne i dają mnóstwo frajdy z jedzenia!

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl, powered by Shoper.